Goeiemôre Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jodi Stuivenberg - WaarBenJij.nu Goeiemôre Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jodi Stuivenberg - WaarBenJij.nu

Goeiemôre Kaapstad

Blijf op de hoogte en volg Jodi

20 Juli 2017 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Daar zit ik dan, voor de komende 3 maanden. Helemaal alleen in een totaal onbekende wereld: een ander land, nieuwe mensen en een vreemde taal. Ik ben nu een week in Kaapstad, wat enerzijds heel kort voelt, maar anderzijds als een week waarin veel is gebeurd. Hoe ik een week geleden nog les stond te geven ik Rotterdam, heb ik er nu een conferentie op zitten van de Universiteit in Kaapstad. De universiteit en de meeste andere scholen in Kaapstad hebben nu (winter)vakantie tot half augustus, maar ik doe daar niet aan mee, want tot die tijd train ik bij Jazzart dance company.

Ik deel mijn huis samen met nog een aantal andere huisgenoten. Het huis is gelegen in een gezellige studentenbuurt met uitzicht op de Table Mountain. Mijn huisgenoten zijn Amerikaans en zij zijn hier met een soortgelijk doel: studeren (of in mijn geval dansen en lesgeven) in het buitenland ter verrijking van de studie.
Zoals eerder omschreven hebben de meeste scholen momenteel vakantie tot en met half augustus. Wanneer de scholen weer beginnen zal ik als onderdeel van mijn stage ook lessen gaan volgen op de Universiteit van Kaapstad. Daarnaast zal ik lessen gaan geven bij ‘Dance for all’, een organisatie die zich richt op het ontwikkelen van talenten, waarover mijn onderzoek zal gaan.

De afgelopen week heb ik gemerkt dat er in principe veel mogelijk is in Kaapstad, maar dat dit het beste geregeld kan worden in het moment. Zo heb ik vanuit Nederland veel geprobeerd te regelen en te plannen, maar betreft het plannen is dit nauwelijks gelukt. De conferentie was een goed moment om te socializen, waar ik ook een aantal nieuwe contacten heb kunnen leggen. De avonden hier in Kaapstad breng ik dan ook nog veel door achter mijn laptop, om mailtjes te sturen en lessen in te plannen.

Tijdens de conferentie was Hilke ook in Kaapstad. Dit heeft mij deze eerste week erg geholpen vertrouwen in mijn reis te krijgen en bepaalde zaken op gang te krijgen. Inmiddels is Hilke weer terug naar Nederland, wat betekend dat het vanaf nu echt allemaal op mijzelf aan zal komen. Maar met alles wat ik nu doe krijg ik het steeds meer naar mijn zin en met mijn blik op de komende weken, wanneer alles hier na de vakantie weer gaat beginnen… kan ik het hier nog wel even volhouden!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 September 2017

Succes

15 September 2017

Van alles wat

29 Augustus 2017

Bijzonder fijne tijd

10 Augustus 2017

Niks bijzonders, maar wel een perfect optreden

31 Juli 2017

Lekker Afrikaans
Jodi

Actief sinds 17 Juli 2017
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 4406

Voorgaande reizen:

17 Juli 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: