Lekker Afrikaans - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jodi Stuivenberg - WaarBenJij.nu Lekker Afrikaans - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jodi Stuivenberg - WaarBenJij.nu

Lekker Afrikaans

Blijf op de hoogte en volg Jodi

31 Juli 2017 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Inmiddels ben ik 3 weken in Kaapstad, wat gaat het eigenlijk snel! Ik heb zoveel leuke dingen te doen en ik krijg ook zoveel om me heen aangeboden op verschillende vlakken, dat ik bijna kan zeggen dat ik het druk heb.

De afgelopen week heb ik voornamelijk danslessen gevolgd bij Jazzart, zoals ik dit de voorgaande week ook gedaan had. Dit was in elk geval elke ochtend een les van bijna twee uur en of ik de les(sen) daarna ook wilde volgen hing af van het rooster. Het rooster veranderd namelijk elke week en vaak is het zo dat dit pas aan het begin van die week op maandagochtend bekend is: lekker Afrikaans zal ik maar zeggen, waar ik nog steeds wel aan moet wennen. Zo bekijk ik de weken per week en maak ik aan het begin van de week een overzicht voor de rest van die week. Afgelopen week ben ik voor het eerst bij ‘Dance for all’ geweest, waar ik binnenkort lessen zal gaan geven. Ik had met deze organisatie afgesproken dat ik de komende weken voornamelijk lessen zou komen kijken i.v.m. repetities voor hun komende voorstellingen, maar wat ik niet had verwacht was dat mijn eerste kennismaking direct in de townships zou zijn. Dit was enerzijds heel confronterend om te zien, hoewel ik anderzijds kon zien hoe de leerlingen de lessen als geen ander konden waarderen: ik kan er dus alleen maar naar uit kijken deze lessen over een aantal weken zelf te mogen geven!
Naast Jazzart en lessen in de townships met ‘Dance for all’ heb ik lessen gevolgd bij CAPA. CAPA staat voor ‘Cape Academy of Performing Arts’. Deze academie focust zich voornamelijk op ballet, maar daarnaast bieden zij ook lessen aan als jazz, contemporary, drama en zang. Ik vond het interessant de verschillen tussen de verschillende instellingen te zien en te voelen door deel te mogen nemen aan de lessen. Ik heb voorlopig nog geen verdere lessen op de planning staan bij deze academie, maar ik weet dat ik hier altijd welkom ben: ook lekker Afrikaans, maar zeker op een positieve manier.

Naast het dansen zijn de weekenden daar om meer van de stad en de omgeving op te zoeken. Zo ben ik afgelopen weekend naar een winefarme geweest, iets wat ik gedaan moest hebben tijdens mijn verblijf hier, evenals hiken op de ‘Lionshead’. Daarnaast was ik uitgenodigd voor een fotoshoot, wat leuk was om te doen en zorgde voor afwisseling. Door middel van deze uitjes word ik dus niet alleen vermaakt, maar leer ik ook steeds meer mensen kennen wat erg fijn is. Inmiddels staat het volgende weekend alweer op me te wachten met een ‘Christmas party in July’, waar ik erg benieuwd naar ben!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 September 2017

Succes

15 September 2017

Van alles wat

29 Augustus 2017

Bijzonder fijne tijd

10 Augustus 2017

Niks bijzonders, maar wel een perfect optreden

31 Juli 2017

Lekker Afrikaans
Jodi

Actief sinds 17 Juli 2017
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 4409

Voorgaande reizen:

17 Juli 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: