Niks bijzonders, maar wel een perfect optreden - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jodi Stuivenberg - WaarBenJij.nu Niks bijzonders, maar wel een perfect optreden - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jodi Stuivenberg - WaarBenJij.nu

Niks bijzonders, maar wel een perfect optreden

Blijf op de hoogte en volg Jodi

10 Augustus 2017 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Ik heb nog nooit een voorstelling zo goed gezien als deze, hier, in Kaapstad. Afgelopen vrijdag kreeg ik de kans het optreden van ‘Indoni dance arts and leadership company’ te zien: een optreden van dansers uit de townships in Zuid-Afrika. Het gevoel wat werd overgebracht tijdens het optreden en de overtuiging waarmee werd gedanst was adembenemend. Maar daarnaast ook een ongelooflijke fysiek vermogen van bewegen en een enorm bewustzijn van de groep, waardoor de groep wist te performen als een geheel. Naast dansen, konden de performers ook zingen, acteren en hadden zij zelf teksten geschreven: wat waanzinnig veel talenten in één groep. Het klinkt bijna te mooi om waar te zijn, maar dat was het eigenlijk ook: perfect.

Naast een perfect optreden van een danscompany wat ik heb mogen zien afgelopen weekend, staat het komende weekend ook in het teken van optredens, maar dan van ‘Dance for all’. Ik zal voor de optredens backstage assisteren, waarna ik tijdens de optredens in de zaal zal zitten om de optredens te zien. Dit zal mij een goed beeld kunnen geven van het niveau van de leerlingen, wat prettig is om te weten tijdens het voorbereiden van mijn lessen: vanaf volgende week zal ik namelijk beginnen met het geven van lessen bij ‘Dance for all’.
Verder is mijn afgelopen week verlopen zoals de voorgaande week: in de ochtenden heb ik lessen met de danscompany meegedaan en ik ben een aantal middagen in de week naar ‘Dance for all’ geweest om lessen te observeren (of assisteren).

Het weekend was daarentegen anders dan het voorgaande weekend, zo was ik door dansers van de danscompany uitgenodigd bij hen thuis. Ik vond het leuk om te zien hoe hun thuis er hier uitzag en daarnaast een geslaagd weekend!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 September 2017

Succes

15 September 2017

Van alles wat

29 Augustus 2017

Bijzonder fijne tijd

10 Augustus 2017

Niks bijzonders, maar wel een perfect optreden

31 Juli 2017

Lekker Afrikaans
Jodi

Actief sinds 17 Juli 2017
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 4408

Voorgaande reizen:

17 Juli 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: