Succes - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jodi Stuivenberg - WaarBenJij.nu Succes - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jodi Stuivenberg - WaarBenJij.nu

Succes

Blijf op de hoogte en volg Jodi

30 September 2017 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Zoals beloofd... Hier mijn laatste blog gedurende mijn stage in Kaapstad, hoewel ik de laatste week in George heb doorgebracht.

De week voor ik naar George vertrok, was eigenlijk een week vol repetities. Daarnaast bestond deze week ook al uit het afscheid nemen van bepaalde mensen en stages, aangezien ik de week erna zou vertrekken naar George, waarna ik direct door naar Nederland terug zou vliegen. Ik vond het een hele chaotische week en zeker als ik me bedacht dat Afrikanen niet aan plannen doen. Zo had ik de choreografie die ik zou dansen tijdens de George tour in 1 repetitie aangeleerd en kreeg ik te horen dat we de vrijdag voor de tour ook zouden optreden in het Artscape Theatre, als opening van 'Jonga', een Nederlandse theatergroep. Zo kon er in één week ineens heel veel gebeuren en stond ik drie keer achter elkaar op het toneel.

De week voor de George tour bestond naast het repeteren ook uit het afronden van mijn choreografie die ik gemaakt heb in de townships. Een choreografie van 4 minuten, in 4 lessen, waarbij het elke week onduidelijk was welke leerlingen er zouden komen. Maar het is mij en de leerlingen gelukt, met succes: de leerlingen zullen de choreografie opvoeren tijdens de eindvoorstelling van 'Dance for all' in December!

Ook de George tour in de laatste week van mijn stage was een hele ervaring. De gastgezinnen hadden enorme villa's, iets wat ik niet had verwacht, en zij waren erg gastvrij. Dit gaf een heel warm welkom, waardoor de twee andere studenten en ik ons gauw thuis konden voelen. Tijdens de tour heb ik les gegeven aan een groep leerlingen en we hebben als groep twee keer mogen optreden in het theater van de school.


Mijn stage van drie maanden zou ik kunnen omschrijven als erg divers. Ik heb mijzelf op verschillende vlakken ontwikkeld als persoon, maar ook als danser en docent. Door bij verschillende scholen stage gelopen te hebben als danser en als docent, kreeg ik de kans het werkveld in Kaapstad op verschillende manieren te ervaren. Naast een ongelooflijke ervaring, denk ik dat mijn stage hoe dan ook erg waardevol is voor mijn onderzoek naar 'talent ontwikkeling'.
Kortom: een groot succes, waar niet alleen de cultuur, maar ook alle liefdevolle mensen en het land (of stad) aan bijgedragen hebben. Ik durf dan ook zeker te zeggen trots te zijn op mijzelf, want zonder mijn eigen krachten was dit nooit zo'n groot succes geworden!

  • 02 Oktober 2017 - 21:37

    Ingrid Stoepker:

    wat een heerlijkheid Jodi, zo goed van je!! mooie ervaringen en flexibel in het moment! goed gedaan, nu op naar Nederland, snel even bijpraten!?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 September 2017

Succes

15 September 2017

Van alles wat

29 Augustus 2017

Bijzonder fijne tijd

10 Augustus 2017

Niks bijzonders, maar wel een perfect optreden

31 Juli 2017

Lekker Afrikaans
Jodi

Actief sinds 17 Juli 2017
Verslag gelezen: 834
Totaal aantal bezoekers 4405

Voorgaande reizen:

17 Juli 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: